Sidor

söndag 3 april 2011

Priser...

Tjingeling på er alla, hoppas att ni haft en skön helg.

Meteorologerna lovad 15 grader och sol men dessvärre slog inte denna spådom in =/ Här har det regnat tll och från hela helgen och inte är det speciellt varmt heller.... men jag har inte behövt ha på mig mina kängor så det är väl ett steg i rätt riktning.

I fredags, på min och Sebbes lediga dag, tog vi en långpromenad ner till ån och matade ankorna med de sista semlebullarna från baket förra veckan. Uppskattat av alla inblandade =)

I går åkte vi på en shoppingtur till in till stan. Sebbe fick två nya spel, Silverpilen fick ett bälte från favoritmärket G-star och jag köpte en vit tunika och ett brunt knytskärp. Priset på tunikan, från Lise Sandahl, låg på 499:-... och det tyckte jag var billigt. Sjukt eller hur... tycker bara priserna på kläder går upp mer och mer... tom ny märken på marknaden hakar på de galna "designerpriserna"... och det är så trist.
Ta tex märken som Odd Molly, Hunky Dory, Day osv som definitivt inte är billiga och så tar vi de relativt nya märkena som Ester Eleonora, Chill Norway som redan nu har samma priser som de etablerade märkena (bara för att de är populära)... kvalitetsmässigt är det ingen skillnad på dessa designer märken än tex Lise Sandahl och Saint Tropez, snarare tvärt om, som ändå ligger mer humant i pris... vad jag vill säga är att det är rätt galet hur prisbilden på kläder verkar skena iväg...

1 kommentar: