Sidor

måndag 19 november 2012

Mycket bra fråga...

Barn tenderar att vara väldigt kloka och kommer ofta med de där klockrena frågorna som man kanske tänkt men inte direkt reflekterat över...
Idag när jag hämtade Sebbe frågade han mig "mamma, varför finns det ord som man inte får säga?"... jag frågade vilka ord han tänkte på... "fan, skit, jälvar (jo han säger så och jag tänker INTE rätta honom) och Du får inte vara med"... ja det är ju en bra fråga kan man tycka... jag slingrade mig ur svordomarna och tänkte det var bättre att fokusera på den sista... du får inte vara med... jag hann inte mer än påbörja min förklaring förrän han fyllde i, "mamma jag säger aldrig till någon att de inte får vara med, jag säger bara - inte just nu, kanske i morgon"
Smidig, jo lite... =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar