Sidor

söndag 17 mars 2013

Jösses...

Alltså Sebbe har kommit in i en, hur ska man uttrycka det, mycket ifrågasättande fas... vilket är helt underbart men jag kan ju säga att det sätter oss på prov rätt rejält...

Så här lät vår konversation igår:

Sebbe: Hur kan Adam och Evert ha fått barn?
Jag: Ja nu heter de ju Adam och Eva... inte Evert...
Sebbe: Jaha, så det är en kille och en tjej... då funkar det ju. Men födde Eva även alla djuren?
Jag: Nej de fanns redan där på jorden...
Sebbe: Men hur blev hönan till då? Fåglar kommer ju ur äggen men hur blev då den första hönan till... och träden, träden kommer ju från frön men hur blev första fröet till.

Kan säga att vid det här laget fick jag nog en lite vild blick och började se mig om efter PG... jösses... och det här vara bara några av alla frågor som haglar friskt här hemma just nu.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar