Sidor

söndag 1 september 2013

Morgonstund har...

... guld i mun... ja så är det nog. Dagen blir i vart fall mycket längre om man går upp i vettig tid... även om det är fasligt skönt att ligga och dra sig. I morse vaknade vi vid 8-tiden av att en tandborste rasade ner på toaletten... Sebbe var övertygad om att det var ett spöke så för att stilla hans oro klev vi upp och gjorde en inspektion.

I natt kom en frusen liten kille insmygandes, man glömmer lätt bort att det inte är lika varmt om nätterna längre och låter fönstren stå öppna precis som vanligt. Men nu är det dags att haspa på igen inför de mörka lite kallare kvällarna.

Jag har inte riktigt accepterat att den varma sommaren faktisk är på väg att lämna oss... jag envisas med att gå i sandaletter och jackan hänger fortfarande längst in i garderoben. Får se hur länge jag härdar ut, bara jag får igång elementet på jobbet ska det nog gå bra ett tag till =)

Här hittar man Sebbe på morgnarna, framför PC:n kikandes på Lego-filmer... Nalle sitter så klart också med... =) 


1 kommentar:

  1. Jag kan inte heller acceptera att hösten är här, vill gärna hänga kvar i sommaren lite till. Men idag känns det som om höststormarna drog in o det har varit en dag på soffan. Kramisar Tina

    SvaraRadera