Sidor

fredag 14 december 2012

Efter många år...

Den 7 jan 2013 har PG och jag varit tillsammans i 17 år, alltså fattar ni... det är lång tid... och jag älskar honom lika mycket nu som då. 
Efter ett tag lär man ju känna varandra rätt bra och både de goda och dåliga sidorna har uppdagats så att säga. 
PG har alltid varit rätt slapp och tar dagen som den kommer medan jag är lite av en strukturfascist som älskar att planera upp min tid i minsta detalj... och listor hörni... jag älskar att göra listor som jag sen kan bocka av =) Ja ni fattar ju att det blev en rätt rejäl krock i början... men allt eftersom tiden gick blev det liite mer "ordning" på min käre sambo och jag lärde mig (läs tvingades) att ta livet lite mer med en klackspark... mycket nyttigt för oss båda =)
Dock händer det att jag ibland svävar iväg och försöker applicera mitt älskade list-tänk på PG och igår gick jag kanske lite för långt. Vi hade gått och lagt oss och jag hörde hur PG höll på att slumra in... då kom jag på ett par saker som jag ville att han skulle göra som idag... här kommer vår konversation...
Jag - Vakna (pet, pet)... du jag kom på två samtal som du måste ringa imorgon.
PG - Mmm jag vet!
Jag - Vet du?
PG - Ja först ska jag ringa psyket och tala om att jag behåller dig hemma över helgen och sen ska jag ringa försäkringsbolaget och höja försäkringsbeloppet på dig till flera flera miljoner.

Sen somnade han!!!!

Haha jag låg och asgarva hur länge som helst, älskar min käre PG:s humor =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar