Sidor

lördag 16 maj 2015

Långledigt...

I onsdags packade vi våra väskor och for ner till Småland igen. Gäller ju att passa på när man är långledig. Och vilket ljuvligt väder vi haft här, kan verkligen inte klaga. Jag har passat på att få en massa sol på näsan och tagit mig tid till att fundera på vad jag vill göra med mitt liv framöver... om jag blivit något klokare? Ja jag har i vart fall bestämt mig för att jag ska börja ta sånglektioner igen och resten lovar jag att berätta om i ett annat inlägg =)

I kväll har vi haft middagsgäster för första gången i torpet. Spisen är fortfarande inte inkopplad så det blev till att laga mat på två kokplattor... men det gick utmärkt när man även kan nyttja grillen. 

För ett tag sedan köpte vi även en rök som vi så klart var tvungna att testa, vi la i äppelspån och en brieost (hel)... denna fick ligga och rökas i 40 minuter och serverades sedan med fikonmarmelad... alltså det blev så himla gott, kan verkligen rekommenderas. 
Nästa gång ska vi testa att röka lax, har en känsla av att vi inte kommer bli besvikna där heller. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar