Sidor

onsdag 27 juli 2011

Lasyr inköpt...

Tjingeling i stugan gott folk =)
Nu är en mörkbrun lasyr inköpt till bordsskivan, tänkte ge mig på den med en första strykning under morgondagen om allt går som det ska. Ni får se resultatet så fort det är klart.

Ett annat projekt som jag haft vid sidan om är två hemska sängbord i furu som jag från början hade tänkt dumpa på tippen... men efter närmare eftertanke fick de stanna kvar... men liite justerade... nedan ser ni vad som hänt med dem... blev själv väldigt nöjd med resultatet och de kommer passa utmärkt bredvid sängen med det ljuvliga rosenmönstrade överkastet som jag visat tidigare =)

Jag kom på att jag var tvungen att ta ett kort på den innan förvandlingen... hade dock hunnit påbörja isärplockning.
Varenda liten bit var tvungen att slipas för att få bort lacken.
Efter detta målades allt i en grå färg.
Sen målades alla bitar i vitt, tre strykningar för att täcka ordentligt.

Sen slipade jag fram den grå färgen på utvalda ställen... inte fel va =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar