Sidor

fredag 1 juni 2012

ABC i mina tankar...

Alltså min lille skrutt, jag kan inte låta bli att förundras över detta unga men ack så kloka liv. Han är 5 och ett halvt (det där halvåret är viktigt att lägga till) och funderar redan på livets gåta och hur hans släktträd ser ut. Han har en bokserie som handlar om Kråke, en kille i samma ålder som Sebbe, som är med om div händelser ("Kråke hos doktorn", "Kråke lär sig klockan" osv). Kan verkligen rekommendera denna bokserie som är både spännande, pedagogisk och indelad i kapitel (oja, som förälder uppskattar man kapitel... lätt att avsluta och påbörja läsningen varje kväll).

Den 22 augusti börjar han 0:an (JAG DÖR, var tog tiden vägen). I förra veckan var vi på rundvandring i skolan och han fick träffa sin fröken och alla klasskamraterna för första gången... lite läskigt var det allt men som tur är har han sina två bästisar i samma klass =)

Nu kommer det lite skryt också så håll i er... eller skryt vete sjutton... jag är nog mest förvånad och otroligt stolt över min buse. I sitt rum har han en tavla med alla bokstäver på, vi har övat en del och han har klarat första raden utan problem... ikväll körde han igenom alla bokstäverna HELT SJÄLV... tom baklänges... jag dog lite grann av stolthet, när hände detta =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar