Sidor

fredag 19 oktober 2012

Tankar...



”Var och en blir salig på sin egen tro”


Jag har funderat på en sak, ja ni vet vad det innebär… oftast ett lååångt inlägg med en massa tankar…
 so here it comes =)

Ovan talesätt är ett av många som etsat sig fast i min hjärna. Jag tror det är en konst att vara så öppen att man aldrig dömer eller fördömer andra människor och vad dessa står för. Vissa dagar är det lättare att anamma denna inställning andra går det helt enkelt bara inte… för min del är det då mormors röst klingar i huvudet… ”ta ett djupt andetag och räkna långsamt till 10”… jorå det hjälper för det mesta… testa gärna.

Jag ser och hör så många påhopp på andra människor, ta våra bloggar tex… vissa kommentarer man läser i diverse forum är så elaka och verkligen lämnade för att såra personen i fråga.
Kläder och utseende verkar vara ett väldigt laddat ämne, vad är det som säger att denna passion inte är ok? Oftast så räknas man som ytlig och definitivt inte en person som klättrar högst på intelligensstegen om detta ligger en varmt om hjärtat.
Om jag som person mår bra av vad det nu kan vara jag väljer att fokusera på när det kommer till tro eller passion så måste det väl vara ok. Tänk om fler kunde hitta just den gnistan, det som får dem att må bra, tänk vad mycket positiv energi vi skulle få här i världen då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar