Sidor

lördag 4 januari 2014

Upptäckt...

Idag for jag in till stan en snabbis för att lämna tillbaka ett par byxor. Väl inne passade jag på att kika lite i affärerna.... alltså reorna som är nu är ju helt grymma... om man har orken att trängas med alla andra.
Jag får, konstigt nog, alltid panik i kroppen när jag beger mig in till stan i rea-tider... det blir för överväldigande. Det hänger mängder att plagg som man måste ta sig igenom för att eventuellt hitta något fynd... och så alla dessa människor.
Nä de senaste åren har jag skippat hysterin och endast shoppat loss på nätet, ingen trängsel och man ser med en gång om rätt storlek finns sen är det bara till att prova i lugn och ro hemma... I löööv it.
Oftast vet jag ju redan från början vad det är för godbitar jag är ute efter eftersom jag troligen har spanat på och provat dessa sedan tidigare.

Jag får ta lite bilder och visa er min fynd  sen =)

Men jag bara måste tipsa om en butik som jag upptäckte idag när jag letade efter en annan. Butiken heter The Vintage Shop och ligger på andra våningen i Solohuset.
Här säljer man en massa gamla grejer, allt i från mjölkkannor, skrivbord, uppstoppade fåglar, horn, stegar, stolar, lampor, prydnadssaker ja allt. Dock kan ju priserna diskuteras men absolut coola grejer.
Har ni vägarna förbi kan jag rekommendera ett besök, speciellt nu när de har rea.









2 kommentarer:

  1. Oj vad jag blir sugen på att besöka den här affären, mycket fint. Solohuset var ligger det??? Ha en mysig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjingeling min sköna, ja du de hade så mycket coola grejer =) Om du fortsätter gågatan upp förbi NK och Lush så kommer du till Solohuset (HM är den första butiken du ser när du kommer fram). Butikerna ligger i två plan här och du tar bara rulltrappan upp så ligger butiken på vänster sida. Kram på dig.

      Radera