Sidor

onsdag 21 januari 2015

Excentrisk...

Om ni läst min blogg tidigare har ni kanske snappat upp att jag är född i Falköping... en lite söt stad, placerad mellan Mösse- och Ålleberg.
Här spenderade jag mina första 9-år innan vi flyttade vidare ut i vårt avlånga land, och tillslut hamnade jag alltså i Göteborg. 20 år har nu gått och jag får erkänna att detta är det längsta jag bott på ett och samma ställe, och jag kommer bli kvar här (tror jag) i ytterligare 20 år till =)

Men nu till det jag egentligen vill berätta för er om... det handlar om min underbart excentriske far... 
Min farmor gick bort förra året och min far beslutade sig då för att sälja sitt gamla hus och flytta in i farmors. 
Min far älskar loppisar och sparar på både det ena och andra... och det mesta stod alltså framme i huset. Jag kommer ihåg när jag var liten och traskade runt och kikade på alla grejer... det var som en enda stor skattkammare.
Husförsäljningen fick väldigt stor uppmärksamhet i media, man hade liksom inte sett något liknande tidigare =)

I går berättade han att det gjorts en kortfilm om huset som nu kommer visas på Göteborgs filmfestival - "Idrottsgatan 25" heter filmen kort och gott.
Måste säga att det här är så otroligt roligt... och helt oväntat =)



1 kommentar:

  1. Wow! Vilken häftig grej, det skall du vara stolt över.

    Kram
    Helen

    SvaraRadera