Sidor

torsdag 18 augusti 2016

Kolmården och Brazil Jack...

Tjingeling på er finingar, hoppas ni hunnit få en bra start på dagen... nu har ju nästan hela den här veckan susat förbi... snabbt som attan gick det.

Jag tänkte börja den här dagen med att "visa" er två av våra utflykter/aktiviteter som vi gjorde nu under semestern. 

Den första gick till Kolmårdens djurpark. Alltså det var sååå många år sedan jag var här, när jag var liten åkte vi hit rätt ofta så jag hade verkligen nostalgiska minnen med mig. Parken är verkligen stor och det mesta och lite till finns där, dock får jag nog säga att vår familj nog inte är några djurparksmänniskor... näää... vi är nog de som hellre ligger och krälar i bushen för att se dem i sin rätta miljö. Men det var rätt skönt att konstatera att vi inte kommer besöka några djurparker i framtiden =)



Här ser ni mormors hus (Bamses då) högst upp på berget...



Alltså de här små surikaterna är ju bara så söta... helt fokuserade på att gräva hål överallt...


Här har vi djuren på savannen i en härlig kombo...


Det var så roligt att se lejonen som låg i en stor hög och sov... var nog väldigt hett för dem denna sommardag...


Vad är väl en djurpark utan karuseller... =)


Så fina delfiner...





Sen hade vi turen att bli medbjudna på cirkus... det var roligt, framför allt med tanke på sällskapet och det var uppskattat av Sebbe också som fick chansen att möla popcorn.



Kusinen red runt i manegen på en av de fina hästarna =)

Ha nu en härlig dag så ses vi snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar