Sidor

fredag 12 augusti 2016

Vår fina altan...

Det tog oss två veckor att bygga vår altan på 38m2... inte illa om jag får säga det själv.

Vi började med att gräva hål för att få ner plintarna och loda in dessa, ett jädrans hästjobb och jag får erkänna att det nog kröp i kroppen på både mig och PG. 
Varje plint vägde 40kg... det blev bra motion kan jag lova att konka omkring på dessa.
Sen var det dags att skruva fast alla stockar som reglarna skulle fästas i. Efter mycket mätning var regelverket så på plats och vi kunde börja kapa och lägga dit trallen... det blev måååånga resor till brädgården för att få med allt virke.

Sen var det "bara" till att bygga räcket, trappan och tillslut klä in hela paketet .


Men attans vad bra det blev, är verkligen så nöjd och vi har spenderat så gott som varenda kväll här ute... sittandes i korgmöblerna... som ni nog inte ser så bra här på bilden... får fixa en bättre senare. Till våren ska vi se till att ta tag i trädgården och då ska det fyllas på med lite jord framför huset och blommor ska planteras så det bli lite mer ombonat... men en sak i taget... som PG säger när jag blir för ivrig.


Ser ni skivan på bordet... det stod ute en natt när det regnade och dagen efter hade skivan slagit sig. Fick tipps att slipa bort fernissan på ovansidan och sedan bara vänta... ska visst ordna sig bara man ger den lite tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar