Sidor

fredag 19 augusti 2016

Kulturkalas med bitter eftersmak...

Ljuvliga fredag... äntligen är du här...

Idag är det verkligen hett här... riktigt skönt faktiskt och perfekt väder nu när Göteborgs kulturkalas är i full gång.



Vi hoppade på cykeln och for in en sväng i onsdags för att avnjuta vår årliga öl & langos på Grönsakstorget.
Det var fullt ös som vanligt med härliga uppträdanden och vi fick avnjuta ett par låtar från Calaisa... riktigt härlig musik får jag erkänna.

Det som var mindre kul, och som faktiskt gjorde oss både förvånade och förbannade var att Post hotell "abonnerat" halva torget och satt staket runt om med vakter placerade vid strategiska ställen. Det var bara innanför dessa staket man kunde köpa öl och det var bara där man fick dricka den, vilket hade varit helt ok men det var också så att man bara fick äta deras mat... inte ta in från någon av matvagnarna vilket resulterade i att när PG ställde sig för att köpa öl sprang jag för att köpa våra traditionsenliga langos... men när jag sen skulle joina honom fick jag inte komma in på området. Rent ut sagt förjävligt och hade vi vetat detta hade vi INTE köpt någon öl.
Nej nu fick vi istället stå på varsin sida om staketet och i smyg smutta/äta på våra langos och öl. 
Inte ok!


Så tänkt på det så ni inte hamnar i samma sits som oss.

Nåväl nu ska jag öppna en öl och påbörja tillredande av tacos... ha en härlig kväll och eftermiddag mina fina vänner.

2 kommentarer:

  1. Mysigt när det är folkfest på stan. Tack söta du för din kommentar hos mig, ord som värmer och gör mig så himla glad. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    Mitt namn är Karin Olsson. Jag vill tipsa er om Urban & I som är en tjänst för dig som är bloggare och som vill tjäna pengar på din blogg. Genom att använda vår tjänst får du inspiration till nya inlägg samtidigt som du gör din blogg mer attraktiv för dina läsare. Maila mig på karin.olsson@urbanandi.se så kan jag skicka mer information alt gå in på urbanandi.se direkt och bli medlem idag.
    Är du redan medlem? Då får du gärna tipsa dina bloggvänner om oss.
    Åldersgräns 16 år.
    Mvh, Karin

    SvaraRadera