Sidor

tisdag 12 februari 2013

Semla...

Vet ni vad det är för dag idag??? Klart ni vet... det är ju Fettisdagen =)

Denna dag brukar alltid företaget duka upp med bull-fest och jag ser redan nu fram emot att få sätta tänderna i dessa bjässar. Även om halsen fortfarande värker som attan och jag egentligen inte gillar kardemumman som bagerierna ALLTID envisas med att hälla i degen så är det någon speciellt med den här dagen och den ljuvliga bullen, en milstolpe liksom... att snart är våren här =)

Jag har dessutom sådan tur att nästan alla på avdelningen håller sig till någon form av lättvikts/hälsodiet vilket innebär att de INTE äter semlor alls, så jag kan teoretiskt sett äta nästan hur många jag vill, dessvärre är det tekniskt omöjligt att få ner mer än en på förmiddagen och en på eftermiddagen... jag lovar... jag har faktiskt försökt =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar