Sidor

onsdag 13 februari 2013

Tid för reflektion...

Jag känner mig ynklig, alltså verkligen riktigt ynklig... mitt huvud känns som en ballong, det värker i kroppen och jag skulle kunna sova hur mycket som helst... känns det som... blää för förkylningsbaciller.

Den vakna tiden spenderas med att surfa runt till diverse webbshoppar för att kolla in vårens nyheter... och samtidigt flukta lite under rea-flikarna för se om det fortfarande finns några fynd kvar att göra.

Vet ni, det där är en sak som jag funderat på... rea... det känns som att de flesta har rea konstant liksom. Vilket iof är bra för mig som konsument men vem är det som tjänar på det i slutändan, egentligen.
Ok, butikerna köper in kollektioner, som de efter ett tag får sälja på rea vilket borde bli att de går mer eller mindre plus minus noll. Jag som konsument VET att jag kommer kunna köpa det där dyra plagget till ett bättre pris inom en relativt snar framtid vilket gör att jag väntar. 
Sen måste jag säga att priserna på kläder överhuvud taget har blivit rätt absurda. När man "tror" att jag som konsument kan tänka mig att betala 3000:- för en sjal/halsduk eller 1000:- för en T-shirt bara för att det är ett visst märke då har man gått liite för långt. Vore det inte bättre att sätta humana priser från början och på så sätt nå ut till fler kunder.... eller är det verkligen så att vi dras till de dyra priserna för att vi tror att vi blir mer exklusiva om vi har råd med det dyraste plagget... som ju sen ändå kommer säljas på rean... lurar man sig själv eller?

Ja att ligga hemma sjuk gör att tankarna snurrar och man funderar både på det ena och andra... kanske inte några livsavgörande frågor men än då =)

Kikade in i Zaras webbshopp och hittade nedan sköna plagg. Jag är så sugen på ett par gula pumps och den stickade tröjan/klänningen med de gula stjärnorna passar ju perfekt till... och så ett par slitna jeans... räcker så liksom.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar