Sidor

tisdag 14 mars 2017

Rotat i garderoben....

Jag har ett litet dilemma, tja om man frågar min käre sambo skulle han nog snarare kalla det för "stort problem".

Jag har nog lite för mycket kläder... har rensat som en tok och faktiskt fått bort en hel del, men det är just det här att jag inte har tillräckligt med utrymme för att kunna få en bra överblick på vad jag faktisk har... vilket innebär att när jag får en kombination på hjärnan så kanske jag har allt jag behöver i garderoben redan MEN har glömt bort att jag har det. 
Ja vad göra, om man nu inte har rejält med utrymme, här kommer mina 5 tips:

1. Regelbundet rensa, har inte plagget använts på ett år ja då kan man nog sälja eller skänka det vidare. 

2. Bjud in tjejgänget till en klädbytardag, ja risken är ju att du får med dig lika mycket tillbaka som du blir av med.. men det kan det vara värt =)

3. Ta ett par timmar och gå igenom och "påminna" sig själv om vad som verkligen finns i garderoben.

4. Plocka fram plaggen och hitta nya kombinationer utifrån det som redan finns.

5. Kör klassikern med att "markera" det senaste plagget du använt och fyll sedan på från ena hållet var efter du använder nya plagg. Har du efter ett par månader ett antal plagg som fortfarande hänger oanvända på den "andra sidan" ja då kan du nog plocka bort dessa... ett mycket bra sätt att visualisera vad du verkligen använder.



I helgen gjorde jag en inventering och hittade faktisk en hel del nya kombinationer. Kommer ni ihåg en av mina inspirationsbilder i ett av mina tidigare inlägg, den med slitna jeans, långskjorta och tröja... nedan ser ni min variant.





Ha nu en bra dag mina fina så ses vi snart igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar