Sidor

söndag 12 mars 2017

Träna...

Ok det är bara till att inse, jag behöver börja träna... eller göra något för att få ner midjemåttet... så enkelt är det.
Jag har aldrig brytt mig om vad vågen säger utan det viktiga har varit hur kläderna sitter, och nu får jag erkänna att jag har problem. 

Idag skulle jag ta på favoritbyxorna men de gick inte att knäppa... katastrof.
Nu får jag ju erkänna att träning för mig är lika mycket njutning som att begravas levande... milt uttryckt... jag hatar det.
Men jag inser ju att något måste ske.

Så jag tror jag ska börja med att byta ut ett mål mat om dagen till sallad eller annat "nyttigt", ta långa promenader och klämma in några klassiska övningar innan jag kryper i säng.

Vad tror ni, låter det som en bra idé? Vad gör ni för att hålla er i bra form, som inte innebär att man behöver ta sig till ett gym?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar