Sidor

lördag 11 februari 2012

Semlor...

Ok, här kommer mina semlor, de blev verkligen kanon. Både Sebbe och PG smaskade i sig de goda underverken utan problem =)
Jag är ju liiiite speciell då, enligt vänner och bekanta, som inte gillar kardemumma (inte heller kanel och saffran) och denna krydda är det ju i alla köpebullar (även semlor då) så om jag vill ha några får det bli till att baka själv... vilket är helt ok. Vet inte hur ni gör med innankråset men jag gröper alltid ur bullen lite och blandar brödsmulor, mandelmassa och lite grädde/mjölk till en krämig konsistens som jag sen knölar ner i bullen igen... sen är det på med grädde, lock och sist pudra med florsocker... en klassisk semla med andra ord

Nu sitter vi här stinna i magen och myser framför tv:n innan det är dags att börja laga lite middag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar