Sidor

söndag 4 mars 2012

Vilken kväll...

Kl 0215 kröp jag ner i sängen med ett leende på läpparna och värkande fötter... en bra kväll med andra ord =)
Vaknade dock till vid fyra tiden av en knorrande mage... som tur var fanns det en bit kvar av salamipizzan som jag grundade med (kan säga att det funkade super, grundningen alltså) så den slukade jag snabbt och kröp ner igen.

Det där med glittriga kläder... hur ska man säga... "sket" sig rätt rejält. Efter att ha provat allt, och då menar jag verkligen ALLT (även det som låg lääängst in i garderoben och som inte sett dagens ljus på åratal) slutade det med en svart simpel klänning, gröna strumpbyxor och svarta stövlar... Sebbes kommentar löd medan han beundrande klappade på mina ben "Ååå vad fin du är mamma och du har kalasbyxor på dig också"... ja vad säger man. Men vet ni vad, jag blev glatt överraskad av vad folk har på sig när de går ut för det var allt ifrån business, partyblåsor, stickade koftor (jodå...) och linnen... så jag kände mig rätt snygg ändå.

Vi började kvällen i baren på nyöppnade Post Hotel, var riktigt mysigt måste jag säga och stället var riktigt coolt inrett, väl värt ett besök om ni har vägarna förbi. 

Post Hotel.
 

Efter det gick vi vidare till Locatelli och sist stannade vi till på Glow för att svänga de lurviga. Det var ju som sagt ett tag sedan jag var ute sist och även om det är otroligt trevligt så grämer det mig liiite när man betalar lika mycket för ETT glas vin som en hel flaska kostar på Systemet. 
Fasen man kanske skulle öppna en bar, de verkar ju tjäna rätt bra liksom =)

Glow.
Locatelli





2 kommentarer:

  1. Locatelli var det andra stället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det, så hette det ju =) Kraaam

      Radera