Sidor

tisdag 9 april 2013

Klokare...

En sak som är bra med att bli äldre är att man faktiskt blir klokare också... "Shit Sherlock" säger ni nu säkert =) 
Om jag jämför med hur jag var i 20-års åldern när allt skulle utforskas och helst på en och samma gång jämfört med idag då jag har ett helt annat lugn i mig... om inte håret är helt perfekt eller jag utnyttjar en solig dag till max genom att ligga och pressa så är det helt ok.

Om vi tar det här med solen, jag älskar solen, men min kropp tål den inte så bra. Jag får oftast blåsor och soleksem vilket gör att jag försöker hålla mig i skuggan lite oftare än andra soldyrkare. 
I mina "unga" dar var detta väldigt frustrerande eftersom man ju "skulle" vara brun och hälsosam... det där hänger ju ihop (trodde man då i vart fall). 
Idag tar jag det hela med en klackspark och bejakar min vita hud på ett helt annat sätt.
En sak som jag dock ångrar så här i efterhand är att jag inte njöt av och accepterade min kropp mer... alltså ärligt, jag var ju super läcker då =)
Kan ni känna igen er... de där knäppa tankarna om hur man skulle se ut.

Med detta vill jag bara säga att världen går inte under för att man blir äldre... näää... det mesta blir faktiskt bättre med åren, som ett lagrat rött vin eller en konjak för den delen =)

Ååå vad jag längtar efter att få sörpla en sån här nu =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar