Sidor

lördag 20 april 2013

Röd...

Ohh vilken härlig dag, solen strålar och det känns verkligen som att sommaren är på väg med stormsteg =) Det blommar för fullt och träden börjar få de klassiska musöronen. 

Idag har vi, äntligen, dumpat det sista på tippen och nu sitter jag här helt utslagen efter en långpromenad   på två timmar.
Jag älskar verkligen att gå runt här i Örgryte och titta på alla vackra hus... och vet ni vad.. nu har jag hittat det perfekta huset. Det är ett gammalt trähus som är helt perfekt iordninggjort med stor tomt och så där charmigt som bara ett gammalt hus kan vara (enligt mig =) 
Jag får försöka ta kort på det nästa gång jag traskar förbi så ni får se vad jag menar.
Sådana här dagar gör mig varm i hjärtat, det sjuder av liv och aktivitet precis överallt. Man fixar och donar i trädgårdar och doften av grillkol och tändvätska ligger tät.

Vad har mer hänt här då, jo vi har provat ett nytt rödvin som jag bara måste rekommendera er att testa. Det heter Ruffino (Chianti) och kommer från Italien. Det här var nog det godaste vin jag druckit på länge gott folk.



Sen måste jag ju berätta att jag köpt löshår. På Groupon idag hade de ett erbjudande om att köpa äkta löshår från Remy hair för 299:-, klart man måste prova... hur fel kan det bli liksom. 
Lovar att visa er så fort jag får hem det.




1 kommentar:

  1. Tack för vintipset, uppskattas alltid. Ska bli spännande att få se bilder på din husdröm. Löshår är perfekt, det har jag med o det är superbra. Ha en härlig start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera