Sidor

måndag 4 november 2013

Blåst bort...

Hej på er godingar, nu är jag tillbaka i civilisationen igen.
I morse när jag stod på toaletten hörde jag ett konstigt mullrande ljud... innan jag fattade att det var spårvagnen som åkte förbi utanför hann hjärtat börja bulta liite snabbare än vanligt. Tänk vad snabbt man vänjer sig vid total tystnad och likaså tvärt om... bullret av spårvagnen som jag inte ens tänkt på direkt tidigare =)

Allt har sin charm, pulsen och tillgängligheten i storstan och tystnaden och lugnet mitt ute i de mörkaste skogarna i Småland. På tal om mörkaste, jag trodde att Västkusten hade drabbats hårt under stormen förra veckan men mina kollegor berättade att de knappt känt av den. 
Nere i Småland var vi utan ström i två dagar... måste säga att det var rätt mysigt trots avsaknaden av alla moderna bekvämligheter som rinnande vatten, och el-spis men tack vare eldstäder i varje rum hölls värmen uppe och på stora spisen i köket kokades det vatten och mat.



Det enda som gjorde det lite irriterande var att slakten inföll just dessa dagar och köttet hade precis hängt till sig perfekt så det var bara till att börja stycka... kan säga att det är en konst det där med att rensa kött och inget jag är van vid i vanliga fall så att få till det i ljuset från ficklampor och stearinljud var spännande... milt uttryckt =)





Nu är dock frysen fylld till bristningsgränsen med kalvkött och vi är så glada över detta för godare kött finns nog inte att få tag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar