Sidor

torsdag 7 november 2013

Hallen...

Då var det hallens tur =)
Här ska som sagt bara lister på mer eller mindre, känns sjukt skönt ska ni veta.
Här har vi använt oss av en "färdig" panel... ser ut som en skiva (tung som attan) fast den är som panel... ja ni vet säkert vad jag menar. Den var väldigt smidig att jobba med och man såg snabbt resultat, vilket är bra. 
Vi har hittat både tak- och fönsterlist så nu behöver bara detta inhandlas och målas. Måste erkänna att det här med torktid inte riktigt är min grej... jag vill ha allt fixat på en gång och att man då ska behöva vänta ett antal timmar på att få måla andra lagret och ytterligare timmar på lager nummer tre (om ett sådant behövs) gör att jag bryter ihop lite inombords. Kan säga att det är "bra" träning för mig.

Vi har även fått på spröjsen på fönstren... det enda irriterande är att det inte finns några spröjs att köpa till de "små" 60x120 fönstren (vilket känns väldigt konstigt) utan här får vi tillverka nått eget.
Kanske någon av er där ute har tips på hur man gör för att få dit dem på ett bra sätt... man vill ju gärna kunna ta bort dem lätt när det är dags att putsa så att säga. Någon som vet?

Här ska det sadlas ut och lister ska på, sen är det klart =)

En dörr till toaletten kan ju vara bra att ha...

Golvsockel med fin profil...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar