Sidor

fredag 22 november 2013

Sjukstuga...

Ja här har vi verkligen haft sjukstuga den här veckan, först jag och sen Sebbe. Nedrans förkylningar... man blir ju helt utslagen... så irriterande att det inte finns något botmedel... bara att vänta ut liksom.

Nåväl, vad har ni haft för er i veckan? Hänt något kul?
Jag ska strax bege mig ner till affären för att plocka upp lite mat. Upptäckte precis att Sebbe hade kompletterat listan =) 
Tänk vad snabbt de lär sig både att läsa och skriva... alltså det första året när jag började skolan fokuserades det på att lära sig bokstäverna... men Sebbe han både läser, skriver och räknar utan problem... och det förväntas av barnen att de kan detta redan första året. 
Jag tycker det är lite häftigt att de verkligen är kapabla men samtidigt så ställs det väldigt höga krav på dem från första stund.

Ja det ska bli spännande att se vad det kommer bli av vår lille skrutt =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar